Tuesday, January 10, 2012

kau dalam ingatan

Suatu masa dulu, aku terign memilikimu. Sampai satu masa, semasa aku di tingkatan lima aku dikenalakn dengan Mr Black. Aku bangga memilikimu kerana kamu selalu memberi gambaran atau penglihatan yg jelas.

Setelah setahun , aku dikenalkan pula pada Mr Gray. Kali ni,aku lbh bhgia berbanding slalu kerana ibuku ckp, ia sgt sesuai utkku. Aku pun meninggalkan Mr Black, dgn harapan memulakan hidup baru bersama Mr Gray di alam universiti.

Selepas setahun setengah, aku di kejutkan dgn kehilangan Mr Gray. Penat aku mencari di merata-rata tmpt, tp malangnya aku tdk ketemu sehgga hr ni.

Setelah pemergian Mr Gray, aku mencari penggantinya. Sehinggalah aku bertemu dgn Mr Maroon, bkn Maroon 5 tw. Kali ni, aku lbh bhgia bersamanya,Setiap hari dia menjaga pandanganku, dia membantuku semasa memandu, bljr dan sebagainya. Kwn2ku pun teruja dgn adanya Mr Maroon di sisiku. Setelah sethn berlalu, aku tiba2 terigt bahawa aku meninggalkan dia sendirian krn aku terlalu sibuk.

Setelah sedar Mr Maroon sudah tiada, aku segera memberitahu ibuku ttg kehilangannya. Ibu terus memarahi aku krn tdk menjaganya.

Hampir 3 bln aku kesepian, harapanku hancur setelah kehilangan Mr Maroon. Walaupun sudah 3 bln, aku masih mencarinya dgn harapan dia masih ada di sekitar sini. 2 bln berlalu, setelah berputus asa mencari Mr Maroon aku terign melakukan medical check up. Begitu berat utk aku melakukannya, tp apakan daya. Aku terpksa krn tdk tahan dgn kesihatan yg kian merosot

Setelah diperiksa, aku disahkan mempunyai masalah 'S' dan aku tdk mempunyai masa lagi. Aku perlumencari penawar.

Ibu sudah maklum, bahawa aku mempunyai masalah 'S'. Lalu ibu mengsyorkan pendamping utkku. Biarpun ku tau, ia tdk elok utkku dan besar kemungkinan, aku akan menghadapi masalah lain. Aku terpaksa.

Setelah sebulan berlalu, aku ditemukan dgn Mr Green, walaupun tidak sebhgia pertemuan bersama Mr Maroon,, aku akur dengan kehadirannya hingga hari ini.

0 Pengomen Handalan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...